Senarai Artikel

Selasa, 18 April 2017

Mohd. Ezam, Khairuddin rampas Parti Generasi Baru


KUALA LUMPUR 17 April - Kepemimpinan asal Parti Generasi Baru mendakwa partinya telah dirampas oleh Datuk Mohd. Ezam Mohd. Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dengan menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) seperti yang diumumkan awal bulan ini.

Presidennya, Datuk G. Kumar berkata, perkara itu berlaku tanpa pengetahuannya kerana tiada sebarang mesyuarat atau notis dibuat selain tanpa persetujuan lebih 300 ahli.

Beliau menjelaskan, pihaknya telah membuat laporan polis dan membuat aduan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) untuk menjalankan siasatan lanjut kerana telah melanggar perlembagaan parti dan undang-undang agensi itu.

“Pengasas PBR, S. Gobi Krishnan yang telah digantung keahliannya sebagai Setiausaha Agung Parti Generasi Baru pada bulan lalu telah melanggar perlembagaan parti dengan melantik jawatankuasa baharu tanpa memberi notis panggilan mesyuarat kepada Presiden.


“ROS perlu siasat sedalam-dalamnya bagaimana perkara ini berlaku. Penukaran nama kepada PBR tidak mendapat mandat daripada ROS sendiri sedangkan mereka telah menyalahgunakan parti ini untuk menghentam kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Via My Facebook
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10211523230548212&id=1587733405


Via Utusan
http://m.utusan.com.my/berita/wilayah/kl-putrajaya/mohd-ezam-khairuddin-rampas-parti-generasi-baru-1.470462

Tiada ulasan:

Catat Ulasan