Senarai Artikel

Khamis, 15 Jun 2017

Ahli Berang Dengan Mat Sabu Disebabkan Terlalu Mengikut Pengagihan Jawatan Tertinggi Dalam Gabungan 4 Parti Itu.


Jeng Jeng Jeng . Showtime from Pakatan.

Saya membantah sekeras-kerasnya tindakan seorang kanan Amanah tidak dinamakan yang dilaporkan telah meninggikan suara dan “menyangkal depan-depan" presiden Amanah Mat Sabu

Tindakan ini sangat biadap dan hanya menunjukkan kebijaksanaan pemimpin kanan yang tidak tahu tempatnya ini masih jauh rendah berbanding #BakalPMke9 Abang Sabu.

Disamping ini, aku juga mahu meluahkan rasa simpati terhadap Presiden PPBM Tan Sri Muhyiddin yang dilapor tidak dimahukan oleh Pakatan.

Cheer up bro! Pakatan tak mahu dan UMNO tak mahu bro tapi masih ada Nika.

Via Facebook Saya :
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10212036742665694&id=1587733405

FMT difahamkan dalam mesyuarat PH yang dihadiri Dr Mahathir pada Jumaat lalu, seorang pemimpin kanan Amanah bangun mempersoalkan presiden partinya, Mohamad Sabu kerana bertindak tanpa persetujuan parti dalam menyokong pengagihan jawatan tinggi dalam gabungan 4 parti itu.

Tindakan pemimpin Amanah itu meninggikan suara dan “menyangkal depan-depan” untuk mengkritik Mohamad memaksa beberapa rakan dari partinya menenangkan keadaan.

Ia berlaku selepas Amanah bersetuju dengan DAP yang enggan memberikan sebarang peranan kepada Presiden PPBM, Tan Sri Muhyiddin Yassin, di peringkat tertinggi PH.

DAP dan Amanah mahu Dr Mahathir dilantik mengetuai gabungan itu.

“Muhyiddin mereka tidak mahu,” kata sumber itu, yang menambah tindakan pemimpin Amanah itu melenting “merosakkan mood mesyuarat itu”.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan